Toeractief-headerafbeelding

Toeractief 7-2020

Wandelroute Velp

Bij punt 13 in het Routeboekje moet staan: “Aangekomen bij knooppunt 44 sla je vervolgens LA ri knooppunt 25 en daarna meteen weer LA. Volg nu de gele route richting knooppunt 15. Dit is een bospad.” i.p.v. “Aangekomen bij knooppunt 44 sla je vervolgens LA ri knooppunt 25 en daarna meteen weer LA. Volg nu de gele route richting knooppunt 13. Dit is een bospad.”

________________________________________________________________________________________________

Toeractief 6-2020

Wandelroute Breda

In het Routeboekje moet punt 5 zijn: “Houd nu bij de Y-splitsing, bij de open plek, rechts aan. Sla bij het pad van links LA en blijf het pad volgen (via de markering met het hert).” i.p.v. “Houd nu bij de Y-splitsing, bij de open plek, rechts aan. Sla bij het pad van links RA en blijf het pad volgen (via de markering met het hert).

Bij punt 22 moet het zijn: “Na het klaphek en het bruggetje bij knooppunt 07 volg je ten slotte RA de weg richting knooppunt 87.” i.p.v. “Na het klaphek en het bruggetje bij knooppunt 07 volg je ten slotte RA de weg richting knooppunt 06.”

Fietsroute / Stadsroute Utrecht

Bij punt 26 in het Routeboekje moet staan: “Ga onder het viaduct door en na het skatepark LA en direct RA, het Beatrixpark in. Volg dit fietspad totdat je het spoor bereikt. Sla dan LA.” i.p.v. “Ga onder het viaduct door en na het skatepark LA en direct RA, het Beatrixpark in. Volg dit fietspad totdat je het spoor bereikt. Sla dan RA.”

Toeractief 5-2020

Wandelroute Earnewâld

Bij punt 4 in het Routeboekje wordt gesproken over een klaphek. Echter blijkt dit klaphek plaats te hebben gemaakt voor een verhoogd bruggetje met een vee rooster. Hierbij is geen brede rand aan de zijkant waar de hond overheen kan lopen, om zo te voorkomen dat de poten in het vee rooster komen te zitten. Denk hieraan als je deze wandeling met de hond wilt wandelen.

Toeractief 4-2020

Wandelroute Austerlitz

In het Routeboekje moet punt 5 zijn: “Ga aan het eind RA, dit is een asfaltweg die overgaat in een klinkerweg.” i.p.v. “Ga aan het einde LA, dit is een asfaltweg die overgaat in een klinkerweg.”

Fietsroute Vinkeveen

In het Routeboekje moet punt 8 zijn: “Maar ga bij de eerste afslag RA de brug over en verlaat de knooppuntenroute.” i.p.v. “Maar ga bij de eerste afslag LA de brug over en verlaat de knooppuntenroute.”

Toeractief 3-2020

Wandelroute Stolwijk

Bij punt 7 hebben we het over knooppunt 47. Het lijkt echter dat het paaltje van knooppunt 47 is weggehaald. Houd goed de routebeschrijving en de route op de kaart aan, dan kun je de route nog goed wandelen.

Fietsroute Berg op Zoom

punt 4 : Geertruidadijk ; bij RA heet het fietspad al Waterschans.  Geertruida wordt nergens meer genoemd punt 9 : RA Zeekraal ; moet zijn RA Laan v Reimerswaal punt 15 : misschien extra toelichting bij paal met oranjekop : wij twijfelden : het is een betonnen paaltje van het waterschap punt 20 : vóór huisnummer 21 : deze weg is afgesloten : wij worstelden wel onze fiets onder de 2 slagbomen : echter meerdere bordjes geven aan verboden voor fietsers punt 26 : de brug hebben wij niet herkend

Toeractief 2-2020

Wandelroute Polsbroekerdam

Routepunt 12, moet zijn: ‘…via het metalen bruggetje over het water en bij (16) RA richting (44)’ i.p.v. ‘…via het metalen bruggetje over het water en bij (16) RA richting (15)’.

Let op: de route is tussen 1 april t/m 30 juni vanaf (36) niet meer te volgen vanwege het broedseizoen. Terug naar het vertrekpunt loop je dan via de Noordzijdseweg en de Damweg.

Toeractief 7-2019

Wandelroute Strijensas

In het Routeboekje moet punt 5 zijn: “Voor de picknickbankjes sla je LA. Volg de rechter akkerrand.” i.p.v. “Na de picknickbankjes sla je LA. Volg de rechter akkerrand.”

Fietsroute Sint-Michielsgestel

Let op! Vanaf routepunt 9 kan deze route wat moeilijk begaanbare paden bevatten met grind en los zand.

Wandelroute Plasmolen

Punt 17 in het Routeboekje moet zijn: “Ga na het tweede klaphek op de zes-sprong de eerste LA.” i.p.v. “Ga na een klaphek op de zes-spring de eerste LA.”

Punt 24 moet zijn: “Ga bij de kruising met het bankje RA langs de slagboom. Sla vervolgens direct linksaf het graspad in.” Het bankje ontbreekt in de routebeschrijving in het routeboekje.

Bij punt 26: “Je passeert een slagboom. Ga op de kruising RD. Blijf je weg RD vervolgen, sla de vierde afslag LA.” Let op! De eerste kruising is al meegeteld, dus na de kruising waar je RD gaat, de derde afslag LA.

Let op! Bij routepunt 28 staat: (…) je gaat een bruggetje over (…). Je gaat hier twee bruggetjes over.

Toeractief 5-2019

Fietsroute Maarn

Bij routepunt 7 start vervolg route B & C. Hier staat echter nog een stukje tekst wat bij route A hoort. Pas bij de zin: “Bij (knooppunt) 82 LA (Haarweg)” begint Route B & C.

Toeractief 3-2019

Wandelroute Callantsoog

In het Routeboekje staat vermeld dat honden aangelijnd op deze route zijn toegestaan. Dit is echter onjuist, honden zijn in dit gebied niet toegestaan.

Toeractief 1-2019

Wandelroute Ootmarsum

Enkele tips van een lezer die de wandelroute Ootmarsum in februari 2019 liep:

• In de routebeschrijving staat nu en dan het woord ‘puinweg’. Zandweg of onverharde weg vonden wij hier beter passen.
  • Het is aan te raden route B toe te voegen aan route A. Deze is maar iets langer en erg de moeite waard.
  • Neem op een maandag of dinsdag zelf voldoende eten en drinken mee. Het theehuis en (enkele) restaurants op de route zijn vanaf woensdag geopend.
  • Bijna aan het eind, bij de rondweg aangekomen, staken wij over, het dorp in, de Molenweg, en aan het eind linksaf tot aan Lidl-P. Dit vonden wij leuker dan langs rondweg.

Toeractief 7-2018

Wandelroute Loenen

Bij routepunt 2 in het Routeboekje is een duidelijkere en correcte omschrijving: “Ga vlak voor de schaapskooi LA, dan door een hekje, zodat je op het erg van de schaapskooi bent. De schaapskooi houd je aan je rechterzijde. Ga aan de andere kant van het erf weer door een hekje en volg de blauwe pijltjes. Volg bij de T-splitsing de blauwe paaltjes naar links.”

Bij routepunt 5 staat: “Eind pad scherp RA en eerste mogelijkheid LA. Pad komt uit op de (drukke) Groenendaalseweg.” Je komt echter uit tegenover het ingangsgebouw van het Ereveld. Je moet dus niet LA, maar RA dan kom je uit bij het pad naar de watervallen.

Bij routepunt 6 staat: “Sla LA en meteen weer RA naar overzijde spreng.” In werkelijkheid moet je ongeveer 100 meter naar links gaan om naar de overkant van de beek te komen.

Toeractief 6-2018

Stadswandeling Breda

Routepunt 6, laatste regel moet zijn: ‘Eerste straat rechts, Picenistraat’ i.p.v. ‘Eerste straat links, Picenistraat’.

Wandelroute Den Haag

Bij routepunt 1 tekst vervangen door: ‘Verlaat P Zuiderstrandtheater en sla RA, het strand op. Op het strand LA en na ca. 700 meter LA strandopgang omhoog (’s zomers staat Strandpaviljoen Zuid bij deze strandopgang). Boven, steek fietspad over (Cort van der Lindenpad), hekje door en sla RA, asfaltpad parallel aan fietspad door Westduinpark en Bosjes van Poot.’

In routepunt 2, vanaf zevende zin tot en met de laatste zin van dit routepunt (‘Volg pad RD voorbij mast met kijkkastje…’ tot en met ‘…komt pad uit op kruispunt van (fiets)paden met P 23124/001.’), vervangen door de volgende tekst: ‘Volg het pad alsmaar RD. Je komt uit op een kruispunt van (fiets)paden met P23124/001.’

Let op: dit gebied is in ontwikkeling, mogelijk brengt dit in de loop der tijd veranderingen met zich mee. Houd borden met betrekking tot beschermd gebied goed in de gaten, zodat je je niet onbedoeld op verboden terrein begeeft.

Wandelroute Huizen

Bij routepunt 9 klopt de route niet meer. Deze moet zijn: Voorrangsweg Naarderstraat oversteken en RA Naarderstraat volgen, na 50 meter LA, Stukkenweg. Na circa 250 meter LA, een bospad op (nog voor Sterreboslaan). Door klaphek etc.

Bij routepunt 10 in de routebeschrijving is er sprake van een oranje brievenbus. Deze brievenbus staat er niet meer. Echter is het daar duidelijk op de kruising RD te moeten gaan en verandert er niks aan de route.

Toeractief 1-2018

Wandelroute Kootwijk

Het is niet meer mogelijk om vanaf punt 1 naar punt 2 te lopen volgens de beschrijving in het Routeboekje. De hei is afgesloten. Houd bij punt 1 de volgende routebeschrijving aan: “Vanaf de parkeerplaats loop je naar de Y-splitsing van fietspaden. Rechts aanhouden bij P 62793/001, grindweg met fietspad. Daarna op een kruising bij P 62793/002 rechtdoor. Je gaat een wildrooster over en direct linksaf langs een bordje van Staatsbosbeheer ‘Veluwe’. Alle zijpaden negeren en dit pad ongeveer 1 km uitlopen, wordt uiteindelijk een slecht onderhouden graspad (dus haakse bocht zandpad linksaf negeren). Aan het eind rechtsaf. Aan je linkerhand heb je een fietspad. Doorlopen tot kruising met voor je een bankje. Ga rechtsaf tot aan een krusing van fietspaden. Hier staat een paddenstoel (nummer nog onbekend). Sla op de kruising LA en loop door tot je uitkomt op een brede bosweg met fietspad. Vervolg vanaf daar de route zoals aangegeven vanaf punt 2, derde regel.

In routepunt 4, vijfde zin moet zijn: ‘Op een driesprong met aan je rechterhand een paaltje met nummer 9 rechtdoor en direct daarna op een volgende driesprong met een pad naar links ook rechtdoor, het graspad volgen.’ Verderop in routepunt 4, laatste zin moet zijn: ‘Op een driesprong rechtdoor en kort daarna op een zessprong ook rechtdoor.’

Toeractief 5-2017

Fietsroute Rotterdam

Nummer 5 in de routebeschrijving bleek wat onduidelijk. Er staat: Bij brug (knooppunt 71) brug over, RA en verderop LA oversteken. Terug naar de overkant van de weg en dan voor de brug RA (geen knooppuntenroute). Dit bleek een lastig te beschrijven punt. Je moet de brug over en komt dan op een groot kruispunt. Als fietser moet je daar gedwongen RA, maar iets verderop kun je net voor het volgende kruising oversteken en toch nog LA (terug). Je rijdt dan de Schiedamseweg een klein stukje terug en dan kun je RA en meteen weer RA. Het kleine straatje is de Voorstraat en je passeert het Zakkendragershuisje.
Bij nummer 15 in de routebeschrijving hebben we een aanvulling: Op kruising LA, daarna op T-kruising met voorrangsweg RA, bij verkeerslichten LA oversteken en RD (Grondherenstraat) en meteen schuin LA (Grondherendijk).
Bij nummer 19: Na huisnummer 48 LA (Boergoensestraat). Dit moet huisnummer 480 zijn in plaats van 48.

Toeractief 6-2016

Wandelroute Lunteren

Bij routepunt 18: “Loop langs de slagboom en kies het brede pad rechtdoor.” i.p.v. “Kies het pad rechts van de witte slagboom.”

Bij routepunt 29: De stenen bank is inmiddels niet meer te zien vanaf het pad. Ons advies: Blijf rechtdoor lopen, je passeert de stenen bank aan je rechterhand. Sla direct na de bank RA.

Fietsroute Hoorn

Boven de routebeschrijving staat dat het vertrekpunt bij Station Hoorn is, Stationplein 1 in Hoorn. De routebeschrijving start aan de andere kant (de noordzijde) van het station bij het Transferium Hoorn (Van Dedemstraat).
Bij punt 33 staat de horecazaak Local Hoorn verkeerd in de routebeschrijving. Het ligt in een zijstraat, rechts van (Gedempte Turfhaven), nog voor knooppunt (59). Het moet worden: 33. Op kruising RA (Gedempte Turfhaven). Later links aanhouden. (In de vierde zijstraat rechts (Veemarkt) ligt Local Hoorn, aan de linkerkant). Op kruising, bij (59) RA. Naar (60) en op kruising met (Noorderveemarkt) RD.

Toeractief 5-2016

Stadswandeling Zutphen

Op de plattegrond van de stadswandeling Zutphen staan de richtingspijltjes bij de rondgang naar Huis de Voorst in de verkeerde richting getekend. De ronde gaat linksom i.p.v. rechtsom.

Fietsroute Driebergen

Op de plattegrond van de fietsroute Driebergen staat Kasteel Sterkenburg onjuist ingetekend bij knooppunt 5. Het kasteel ligt bij knooppunt 59, op de hoek van de Sterkenburgerlaan en Langbroekerdijk.

Toeractief 3-2016

Fietsroute Gorinchem

In het Routeboekje staat op de informatiepagina dat het voetveer Spijk-Arkel (over de Linge) afvaart van april t/m 31 oktober op maandag t/m zaterdag. Dit moet de gehele week zijn, dus ook op zondag.

Toeractief 2-2016

Stadswandeling Amsterdam

Bij punt 3: ‘De hoofdweg aan je rechterhand loopt nu omhoog. Neem links de tunnel.’ Dit moet echter zijn: ‘Neem rechts de tunnel’.

Toeractief 6-2015

Wandelroute Soest

11 dec 2015: Van de boswachter van Utrechts Landschap kregen we door dat het hek tussen de vliegbasis en De Paltz momenteel wordt gerepareerd. Hij kon helaas niet precies aangeven wanneer dat gemaakt is, maar ze zijn er nu mee bezig. Overigens zijn alle natuurgebieden van Utrechts Landschap na zonsondergang gesloten. Dat betekent dat De Paltz in de wintermaanden na 18.00 uur niet toegankelijk is.

Wandelroute Wellerlooi

Op de kaart zijn route A en B verwisseld, waardoor de routebeschrijving niet overeenkomt met de kaart. De rode (noordelijke) route is route A en de blauwe (zuidelijke) route is route B.

Toeractief 5-2015

Wandelroute Baarn

Bij de wandelroute vanaf Baarn staat bij punt 1 in de routebeschrijving een fout. Je gaat niet rechtsaf, maar linksaf het bos in. De tekst moet hier dus zijn: Met je gezicht naar De Generaal ga je rechtsaf het fietspad op (met rug naar het spoor). Meteen linksaf, Baarnse Bos in, rode route ‘Baarnse boswandeling’.

Toeractief 2-2015

Wandelroute Vorden

De kaart op pagina 38-39 klopt helaas niet met de routebeschrijving. De eerste keer dat de Veengoot (volgens de kaart) wordt overgestoken, moet je kort daarvoor naar rechts afslaan. Je gaat dus niet het water over. Je loopt een klein stukje parallel aan het water (dat ligt dan links van je). Vervolgens buigt de weg naar rechts en ga je het Muizepaadje in (punt 10 in routebeschrijving). Kort voordat je aan het einde van het Muizepaadje naar links afslaat (de Eldersmaat op) passeer je een soort vlonder. Vervolgens ga je na een paar honderd meter naar links. Het keuzepunt van route A en B ligt later op de route, op de Baakseweg.
Klik hier voor de kaart van Vorden – TA 2-2015 waarop de route goed is ingetekend.

Wandelroute Ermelo

De routebeschrijving van de wandelroute Ermelo blijkt soms wat onduidelijk. Hierbij aanvullende informatie ter verduidelijking:
Bij de start ga linksaf een brede zandweg op. Je staat met de rug naar de voorzijde van restaurant Boshuis Drie, linksaf het brede onverharde weg op. Het is het vervolg op de Sprielderweg, de weg waarop je naar het restaurant bent gereden.
Punt 9: na 200 meter niet de weg vervolgen, maar rechtdoor naar het klaphekje. Dit pad langs het bos vervolgen. Uiteindelijk kom je op de heide.
Punt 10: Links in de verte is de bosrand te zien. Dat is het eindpunt op deze heide. Om dit te bereiken na 200 meter linksaf, een smal wandelpaadje op.
punt 11: Na 300 meter linksaf, bospaadje op. Je kruist een breder pad.
punt 12: Daarna links aanhouden en bij de volgende kruising rechtsaf. Na 150 meter linksaf.
punt 13: Na 750 meter na dubbel klaphekje rechtsaf langs asfaltweg naar rotonde.

Wandelroute Gorinchem

Meteen om de hoek is 05 moet zijn 15. Ga hier rechtdoor moet zijn ga hier rechtsaf.

Toeractief 4-2014

Wandelroute Achtmaal

Helaas loopt de route een gedeelte door gebied waar je niet mag lopen. Wanneer je voor punt 6 en 7 onderstaande beschrijving volgt, loop je goed:
Punt 6: Ga bij de T-kruising linksaf (Buisse Dreef). Volg het pad door de heide.
Punt 7: Als het pad links buigt: ga rechtsaf. De weg blijven volgen (deze maakt een bocht naar links). Deze weg komt uit op de Witte Brugstraat. Daar ga je rechtsaf. Volg vervolgens de geelgroene markeringen tot knooppunt 93.

Wandelroute Deelen

Punt 14: Er staat ‘Het pad doorkruist een grote open plek in het bos.’ Dit zijn twee vage paden.

Toeractief 2-2014

Fietsroute Westerbork

Op blz 10 van het Routeboekje:
Het vertrekpunt op de kaart moet zijn bovenaan route A bij Kamp Westerbork i.p.v. in het dorp, zoals het nu staat aangegeven.

Stadswandeling Haarlem

Bij punt 5 in de routebeschrijving (p. 24) staat dat op de Jansstraat 51 een winkeltje is met brandweerminiaturen. Inmiddels is de winkel verdwenen en is het pand een woonhuis, er is dus niets bijzonders meer te zien. De tekst moet daar dus worden:
Punt 5 Bij verkeerslichten links, Jansweg in. Bruggetje over op nieuwe gracht, loop rechtdoor, Jansweg wordt Jansstraat. Schuin aan de overkant: Noord-Hollands archief. Even verderop, bij restaurant Dubrovnik duik je rechts Ceciliasteeg in.

Fietsroute Culemborg

Op blz 34 van het Routeboekje
Route A en Route A en B achter alle knooppuntnrs staat pnt 54 t/m 56, dit moet pnt 50 t/m 55 zijn!
Toeractief 4-2013

Fietsroute Hoek van Holland

Vanwege een wijziging is er een nieuwe route, zie de pdf van Hoek van Holland – TA 4-2013.

Punt 19 extra ‘rondje’ dat de moeite van het omrijden waard is. Bij knooppunt 56 (i.p.v. RD naar knooppunt 92) eerst naar knooppunt 91 (Noordzeeboulevard / Maasvlakteboulevard). Bij knooppunt 91 of keuze A: extra stuk heen en weer via Hoekse Slag en Hollandse Slag naar Slag Maasmons of keuze B: route vervolgens naar knooppunt 92. Bij knooppunt 92 LA (i.p.v. RA)

Wandelroute Nieuwendijk

Route C, punt 24: Restaurant (H)eerlijk is (door een vertraagde verbouwing) pas geopend vanaf medio augustus. Bij punt 23 kom je langs boerderij De Geitenbrij met (beperkte) horecagelegenheid, geopend maandag t/m vrijdag.

Toeractief 3 – 2013

Fietsroute Blokzijl

Punt 15 (pag. 26) moet zijn: “Na sluis eerste fietspad LA (i.p.v. RA), Voorsterbos in”.

Wandelroute Ouddorp

Bij punt 18 wordt een witte loods vermeld. De loods staat er nog maar is inmiddels roestbruin.
Bij punt 20 is de route niet meer te volgen over een zandpad en gras door nieuwbouw van een vakantiepark met restaurant. Het beste is om zo lang mogelijk het zand te volgen tot het restaurant. Daar linksaf en over een brug. Na de brug het verharde pad volgen en graspad weer volgen tot de vogelobservatiehut.

Toeractief 2 – 2013

Wandelroute Vasse

Reactie van een lezer: “Punt 23: Er staat geen bankje. Punt 24: Wanneer je over het boerderijerf loopt, dien je er rekening mee te houden dat er twee grote, loslopende honden aanwezig kunnen zijn!”

Toeractief 1 – 2013

Wandelroute Kamerik

Bij punt 2 staat: eerste weg linksaf (Berkenlaan), dit moet zijn: derde weg linksaf.

Toeractief 6 – 2012

Wandelroute ’s Heerenberg

Punt 27: “Op het stuk onverharde weg (die ook niet goed begaanbaar was) kwamen wij bij het gedeelte langs bosje van Wentink bordjes tegen met verboden toegang, hier mag dus officieel niet gelopen worden.”

Toeractief 8 – 2012

Wandelroute Maasland

Na de jachthaven heeft de eigenaar (?) het hek over het oeverpad afgesloten, dus verder via het fietspad. Aanwijzing 16: de brug is beschadigd en daardoor afgesloten. Dat betekent een omweg van meer dan een uur. Tot overmaat van ramp ook nog voor een groot deel langs de snelweg.